Școala noastră!


 


Școala noastră este fosta Școală 28, actuala Școală Gimnazială nr. 11, Piatra-Neamț. Am avut generații întregi de absolvenți, cu care ne mândrim! Am avut și elevi cu probleme, pe care ne-am străduit să-i ajutăm să răzbată, astfel încât să depășească obstacolele. În mare parte, am reușit!

Tema "PRIETENIA", pentru acest număr al revistei noastre, este una care stimulează spiritul de echipă, de colaborare, de întrajutorare într-o perioadă de pandemie în care aceste valori sunt greu de atins! Cu toate acestea, sunt convinsă că vom fi învingători asupra virusului, fiindcă: SUNTEM  PROFESIONIȘTI, SUNTEM  PRIETENI, SUNTEM  UNIȚI! 

Înainte de a fi director, sunt învățător! Anul acesta am preluat, așa cum mi-am dorit, o nouă generație de elevi, acum aflați în clasa pregătitoare. Sunt 25 de elevi dornici să învețe, sunt 25 de părinți pentru care școala online reprezintă o adevărată provocare. Pentru noi toți, școala online este grea și în același timp surprinzătoare! Deși sunt mici și aflați la început de drum, elevii din clasa pregătitoare se străduiesc să învețe în online literele, silabele, să citească, să numere, să compună, să descompună, să-și dezvolte cunoștințele despre mediul înconjurător, abilitățile artistice și sportive. Trecerea în învățământul online le-a oprit puțin elanul, dar toți sperăm să revenim la normal!

Îmi dau seama din replicile lor la lecțiile pe platforma Google Classroom, Meet, că își doresc foarte mult să revină la școală în clasa lor, în băncuța lor, fiindcă formulează enunțuri ca: ''Mi-aș dori să intre la oră și Cosmin... '', ''Îmi dați voie să vin la școală?''. Chiar dacă au fost cursuri fizice doar până la începutul lunii noiembrie, chiar dacă au respectat cu strictețe regulile de distanțare și de igienă impuse de pandemie, "FLUTURAȘII" mei au găsit resurse să se împrietenească, să comunice afectiv, să se integreze frumos în această școală. 

În altă ordine de idei, aș vrea să-i felicit pe colegii mei, educatoare, învățătoare și profesori, pentru modul în care s-au mobilizat și s-au adaptat noilor condiții de lucru cu elevii, cum și-au pregătit clasele, astfel încât să se asigure învățarea eficientă și, mai ales, cum se străduiesc să predea și să evalueze în școala online. Colegii mei arată ca o adevărată echipă, profesionistă și prietenoasă în același timp, își dedică toată priceperea în scopul instruirii și educării elevilor, cu vocație și implicare. 

Două exemple concludente:      

1.Cercul consilierilor educativi, susținut în școala noastră în luna decembrie de d-na profesor Anișoara Sandu

Materialul prezentat a fost de înaltă ținută, pregătit cu minuțiozitate și profesionalism de d-na consilier educativ, care a fost completat cu exemple trimise de mai mulți colegi de la toate nivele de învățământ. Acestea au fost  prezentate, într-o formă deosebită, de doamna profesoară Diana Ungureanu. La aceeași activitate au prezentat materiale valoroase domnul profesor Ioan Vasilescu-Apostol și Sorina Vasilescu-Apostol în calitate de profesor psiholog invitat.

2.Cercul profesorilor de matematică, susținut de doamna profesoară Cristina Lupu și domnul profesor Laurențiu Botescu

Această activitate a demonstrat buna pregătire a celor  doi colegi ai noștri, care inovează, se pregătesc cu seriozitate  pentru lecțiile online și îi stimulează prin metode active pe elevi să învețe la această disciplină, regina științelor.

Cercul pedagogic nr. 1 al profesorilor de matematică a evidențiat colaborarea eficientă a profesorilor din școala noastră, în ceea ce privește aplicarea strategiilor de organizare a demersului didactic atât în predarea-învățarea-evaluarea "față în față", hibrid, cât și online (utilizarea manualului digital, resurse educaționale deschise, platforme educaționale etc.).

Îmi apreciez colegii și pentru faptul că, înainte de a fi cadre didactice, dovedesc omenie, înțelegere și afecțiune, sprijin pentru cei din colectiv aflați în situații dificile, pentru elevii școlii care aparțin unor grupuri vulnerabile și au nevoie de consiliere educațională pentru a depăși situațiile problematice.

Mulțumesc pe această cale părinților care își sprijină copiii să participe la învățământul online, chiar dacă majoritatea își doresc să se revină la învățarea "față în față".

Pentru a-i ajuta pe acei elevi care nu dețin dispozitive, școala a solicitat și a obținut cu sprijinul Primăriei Piatra-Neamț și al Inspectoratului Școlar Județean Neamț, 120 de tablete care sunt în curs de distribuire către elevii aflați în dificultate. Domnul informatician Gabriel Huțanu le configurează pe fiecare, astfel încât acestea să fie utilizate eficient pentru învățarea în școala online. 

De asemenea, doamna mediator școlar Oana Buriană, se implică foarte mult în asigurarea accesului la învățare pentru elevii care nu reușesc să intre în online. Profesorii și doamnele învățătoare pregătesc fișe de lucru pentru acești copii, cu explicații și sarcini de învățare, iar doamna mediator le distribuie părinților. După un timp, ele sunt aduse la școală completate de elevi, pentru verificare și corectare. Se asigură astfel un feedback pozitiv pentru toți actorii educației.

Aprecieri merită și colegii din compartimentul auxiliar, Lia Ursache, Ana-Maria Magdici și Dan Ghintuială, pentru modul în care se implică în asigurarea fluxului de informații, situațiile din ce în ce mai multe solicitate și soluționate la timp, gestionarea resurselor financiare și administrarea lor. Un cuvânt de elogiu merită și colegii din compartimentul nedidactic.

Suntem un colectiv frumos, deși deloc numeros! Ne e dragă această școală, ne simțim uniți, suntem alături la bine și la greu, iar cuvântul "PRIETENI" ni se potrivește!                                                                          

Director, prof. înv. primar Carmen Asimine


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu