Ads block

Banner 728x90px

Despre Școala Gimnazială nr.11 - Piatra Neamț


 

A. Elemente de identificare a unităţii şcolare:

Denumirea şcolii:   ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 11 PIATRA NEAMŢ
Adresa:Str. Gavriil Galinescu, Nr.13
E-mail: scoala11pn@yahoo.com    
Tipul şcolii: Şcoală Gimnazială, cursuri de zi
Niveluri de școlarizare: preșcolar, primar, gimnazial
Formă de proprietate: publică, de interes local și național  
Formă de finanțare: bugetul statului, buget local, fonduri extrabugetare
Tip de organizare a procesului de învățământ: clasică        
Orarul şcolii: 8:00 -14:30 - un singur schimb
Limba de predare: limba română

B. Repere geografice:

Şcoala Gimnazială Nr. 11 Piatra Neamţ este situată pe strada Gavril Galinescu  nr. 13, în  nord-estul cartierului Dărmăneşti, în vecinătatea filialei de la Piatra Neamţ a Academiei de Studii Economice Bucureşti.

C.  Repere istorice: 

O şcoală a cărei istorie numără 37 de ani se poate considera o instituţie tânără. De la începuturile existenței sale, instituția s-a numit Școala Nr. 28 până în anul 2003, când a devenit Şcoala cu clasele I – VIII Nr. 11, actualmente cu denumirea de Școala Gimnazială Nr. 11 Piatra Neamț.

Din primii ani ai existenţei Şcoala Nr. 28 s-a impus pe plan municipal, judeţean şi chiar naţional prin rezultate bune la olimpiade şi concursuri. Au fost ani în care s-a obţinut locul I pe ţară cu formaţii de teatru, recital de muzică şi poezie, de gimnastică ritmică, grup UNICEF, expediţii, cor, grup vocal.
Suntem în continuare mândri de elevii noştri, de evoluţia lor ulterioară, cu atât mai mult cu cât situarea localului în această zonă periferică nu este lipsită de implicaţii importante. 

Colectivul şcolii se străduieşte să găsească soluţii pentru asigurarea condiţiilor optime de funcţionare şi crearea unei ambianţe afective stimulative.

Putem afirma că, în ciuda tuturor inconvenientelor inerente, şcoala aceasta oferă un spaţiu care furnizează satisfacţii dascălilor dăruiţi profesiunii. De aceea există aici un nucleu statornic în jurul căruia s-au polarizat permanent colegii noi. Cultivând un spirit de solidaritate, nu numai între colegi, ci şi cu elevii pe care i-am simţit totdeauna că au nevoie de noi, s-a reușit preîntâmpina cazurile de comportare antisocială.

Conducerea şcolii, în colaborare cu membrii organizaţiei şcolare, are permanent în atenţie construirea unui mediu adecvat desfăşurării unui act educaţional performant. Clasele/ cabinetele/birourile sunt mobilate/decorate cu aceeaşi atenţie şi preocupare pentru crearea unui ambient plăcut, dar mai ales util. În ultimii ani s-a realizat o nouă imagine a şcolii, modernă şi practică.

Ne desfășurăm activitatea bazată pe profesionalism, pe respectul față de elev, beneficiarul direct al actului educativ, prin colaborarea permanentă între membrii organizaţiei.  Regulamentul şcolii reglementează activitatea din şcoală a cadrelor didactice şi elevilor. El este adus la cunoştinţa tuturor celor vizaţi şi se pune accent pe respectarea lui pe tot parcursul anului şcolar. 

Climatul din şcoală este deschis, bazat pe încredere şi respect. Fiecare membru al organizaţiei are drepturi depline, dar şi responsabilităţi ce trebuie asumate cu seriozitate şi profesionalism.

Persoanele/instituţiile din cadrul comunităţii care pot contribui la dezvoltarea organizaţiei sunt solicitate de către conducerea şcolii. Se păstrează permanent legătura cu acestea şi se insistă, dacă este cazul, pentru obţinerea ajutorului financiar sau de altă natură, care să conducă la îmbunătăţirea mediului educativ şi nu numai.

Normele/regulile formale ale şcolii sunt precizate în Regulamentul de ordine interioară şi sunt stabilite atât pentru cadrele didactice/personalul didactic auxiliar cât şi pentru elevi. Există însă şi norme nescrise care au fost stabilite de-a lungul timpului de membrii organizaţiei şi care  nu se regăsesc într-un regulament.

Idealul spre care tinde organizaţia noastră şcolară este crearea unui cadru favorabil dezvoltării personalităţii elevului, încurajarea talentelor de care dispune şi punerea lor în valoare printr-un sistem educativ bazat pe competenţă şi profesionalism, pe încurajarea performanţelor pe care  le poate atinge atât profesorul sau elevul. Ne dorim ca acest colectiv să fie o familie atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice/personalul care își desfășoară activitatea în şcoală.

O organizaţie devine puternică şi eficientă doar atunci când fiecare membru al ei se confundă cu ea. El participă activ, are o activitate profesională de calitate şi performanţă, este implicat total în viaţa organizaţiei şi stabileşte legături afective cu fiecare individ cu care interacţionează.

Educaţia trebuie centrată pe elev, fiecare participant la actul educativ să găsească soluţii pentru a ajuta copiii, pentru a-i pregăti să facă faţă problemelor societăţii. Părinţii trebuie să fie ajutaţi şi ei să depăşească problemele grave de existenţă cu care se confruntă, să contribuie la dezvoltarea propriilor copii. Pregătirea individuală, consilierea copiilor/părinţilor, oferta educaţională adaptată nevoilor/cererilor elevilor/părinţilor, pot reprezenta o modalitate de schimbare, dar este obligatorie implicarea tuturor membrilor organizaţiei. O schimbare adevărată se va realiza doar prin comunicare adevărată, motivarea tuturor celor implicaţi, participarea totală şi formarea permanentă. 

Activităţile educative desfăşurate în şcoală solicită o planificare judicioasă a acestora, implicare din partea cadrelor didactice şi a elevilor, dar şi din partea părinţilor ca parteneri în educaţie. Priorităţile educative sunt specificate în cerinţele funcţiei de diriginte. În cadrul Consiliului elevilor există un dialog constructiv între consilier şi elevi, de părerile cărora se ţine cont, în sensul îmbunătăţirii atitudinii tuturor elevilor  faţă de actul educativ.





Ads block

Banner 728x90px

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu