Urmărind realizarea acestora, la Şcoala Gimnazială Nr. 11, Piatra -Neamţ, în anul şcolar 2019-2020 s-au derulat proiecte educative interesante.
Proiectele educative au necesitat o serioasă documentare, după care s-au implementat prin organizarea de vizite la muzee, excursii, dramatizări, momente artistice, concursuri.
Chiar în anul pandemiei am desfășurat în online a X-a ediție a Simpozionului Interjudețean „NOI TENDINŢE ŞI PROVOCĂRI ÎN EDUCAŢIE” cu tema „LECȚIA DINCOLO DE ZIDURILE ȘCOLII – ORA ALTFEL”
Lucrările colegilor noștri s-au bazat pe faptul că învățarea dincolo de ușa clasei (lecția „outdoor”) are influențe pozitive asupra stării de sănătate a copiilor, dezvoltarea agilității și spiritului de aventură, produce bucurii și satisfacții de învățare. Aceste situații valorizează experiențe anterioare ale elevilor, antrenând și pe elevii reticenți, necooperanți în procesul educațional obișnuit. Schimbarea locației lecției, prin desfășurarea ei dincolo de ușa clasei, devine avantajoasă și pentru cadrul didactic, acesta valorizând cunoștințe, resurse noi, utilizând provocări noi pentru copii, oferind spre rezolvare situații problematice. Este adevărat că numai până în martie am avut ocazia să desfășurăm astfel de lecții, dar și la lecția online elevii participă din afara școlii.
Proiectul de voluntariat “Copiii plaiurilor moldovene – cetățenii europeni de mâine” a debutat în anul școlar 2014-2015, ajungând cu noua propunere , la a VII-a ediție. Eficiența și impactul său au condus la concluzia că este nevoie de antrenarea și altor parteneri care să contribuie la sporirea contribuțiilor și ajutorului acordat unor persoane aflate în dificultate.
Am ales Căminul de bătrâni din localitatea Bogdănești, jud. Suceava, deoarece aici se află un număr mare de bătrâni (aproape 150 persoane), persoane singure, suferinde, cu anumite nevoi.
Am implicat în acest proiect de voluntariat cadrele didactice ale școlii și elevii, având urmatoarele argumente :
stimularea intereselor elevilor pentru implicarea în activități de voluntariat;
formarea unor atitudini morale de grijă, responsabilitate și respect față de persoanele care așteaptă ajutorul celor din jur;
manifestarea unor sentimente de toleranță și compasiune față de persoanele cu nevoi speciale.
Menționăm ca activitate educativă deosebită cea a grupului folcloric HORA, premiat de-a lungul anilor la festivalurile “Dobroge-mândră grădină”, ”Comorile Neamțului”, “Strălucirea primăverii, miracolul frumuseții”
O realizare deosebită a anului școlar trecut a fost revista “GHIOZDANUL CU IDEI” în format electronic. S-au implicat în publicarea de articole atât elevii, cât și cadrele didactice.
Din activitatea școlii merită menționat și proiectul POCU “Noi TOȚI vrem la școală!”, aflat în desfășurare începând cu anul 2018. Prin complexitatea și caracterul său integrator, prin funcționalitatea și adaptabilitatea activităților propuse, proiectul vizează – pe termen mediu și lung- reducerea abandonului școlar și/sau a riscului de abandon școlar, prin dezvoltarea și implementarea integrată a unor acțiuni școală-elevi-părinți/tutori.
Trăim timpuri complicate, în care școala online a devenit o adevărată provocare, resurse de timp destul de mari de pregătire a materialelor, suntem dependenți de tehnologie, internet etc.
Tocmai de aceea și activitățile educative sunt mai dificil de realizat, dar nu imposibil. Este dificil pentru toți să le realizăm în mediul virtual. De aceea, trebuie să ne folosim la maximum creativitatea, să ne documentăm, să ne formăm pentru școala online, să ne implicăm mai mult.
Pentru tot ce ne propunem, cea mai mare dorință a noastră este una universală: SĂ FIM SĂNĂTOȘI!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu